FAQ – Vanliga frågor & svar
Vår FAQ är ett effektivt sätt att hjälpa dig på bästa vis att finna det svar du söker.
Här finner du information om din beställning, leverans och hur du enkelt returnerar din beställning. Dessutom hittar du svar på en rad andra ämnen, som till exempel olika betalningsalternativ och våra samarbetspartners. Vi har även tagit fram en kategori som lyfter produktens innehåll. Vi på marinfärg.se är noga med att värna om vår miljö för en bättre och hållbar framtid. Vår policy för val av produkter omfattas av etiska normer, därför är vi noga med att välja material med omtanke.
Allmänna frågor
På marinfärg har vi utvecklat ett verktyg som hjälper dig att hitta rätt färg till din båt. Med hjälp av fem enkla steg så hjälper vi dig att finna den färg som just din båt behöver.
Vi jobbar ständigt med inventeringen av vårt lagersaldo genom att ständigt uppdatera hemsidan med de aktuella produkter som vi har hemma. Hör av dig till oss på kundtjanst@marinfarg.se om du har funderingar kring leveranstider eller om du behöver delleverans.
Du kan använda vilken modern webbläsare du vill. Vi rekommenderar däremot att du inte använder äldre versioner då en del funktionalitet och layout inte stöds.
Om du inte hittar svar på din fråga här, är du alltid välkommen att kontakta oss på kundtjanst@marinfarg.se.
Frakt & Leverans
Vi behandlar din order snarast möjligt efter orderbekräftelse. Ordern levereras till ditt lokala ombud inom 3-5 arbetsdagar. Du får ett mejl eller SMS när varan finns tillgänglig att hämta ut på närliggande utlämningsställe.
Order som ej hämtas ut kommer att debiteras 250kr för den omkostnad som tillkommer vid ej uthämtade paket.
Enligt Postnord så paket ligger kvar i 7 dagar hos ombudet.
Vi samarbetar med postnord som standardspeditör och vår nu gällande pris är 69kr för beställningar under 1300kr. Fri frakt för beställningar över 1300kr.
Ja, det går bra att välja en temporär leveransadress i kassan.
Vi ber er att ta kontakt med vår kundtjänst innan ni genomför en beställning som är adresserad utomlands, detta för att vi ska kunna ger er exaktfraktpris.
Vi ber om ursäkt för besväret och att vi sänt dig en vara som inte fanns med i din beställning. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa vis så ber vi dig att kontakta vår kundtjanst@marinfarg.se så snart som möjligt.
Retur & Reklamation
Om du behöver returnera varan som du har beställt hos oss så ber vi dig att kontakta vår kundtjanst@marinfarg.se snarast möjligt. Returen behöver ske 14 dagar från avsändningsdatumet och varan måste ha kvar etiketter, vara oöppnad och i perfekt skick.
Om en vara skulle vara defekt ber vi dig att kontakta vår kundtjanst@marinfarg.se för en reklamation snarast möjligt.
Betalning
- Klarna
- Swish
Vi kan tyvärr vi inte lägga in en rabattkod i efterhand.